Skön helg

Fy fan va jag är nöjd
4 Maj -8 20:52
Jaha, då var det söndag igen. Har man varit ledig en vecka, eller ja, tanken var sån iaf. Jobbade extra måndag, tisdag och onsdag. Jobbade med omställning på line, inte riktigt lika flådigt som det låter men nästan. Vi var två stycken inne från dagen och två från kvällen, på våran avdelning. I och med att jag är så tyst och diskret av mig, eller inte, så blev jag outtalat "projektledare" över min grupp. Jag som anteckna och höll reda på allting, jag konstatera detta efter första dagen och bad om ursäkt, men de andra var så nöjda med att ha någon som peka på dem och sa va de skulle göra. Vilket i sig ledde till att jag fick jaga diverse människor och att de sen jaga mig. Ja, det var en helt jakt med andra ord.

I onsdag kl. 13:00 skulle vi varit färdiga, var vi det? Nej! Hade vi varit i kontakt med logistik? Nej! Blev det kaos? Ja! Vi nöjer oss med det, vi kan väl säga att jag sprang runt med en telefon i örat HELA DAGEN lång. Det var stressigt och mest kaos, njöt jag? Ojoj om jag gjorde, helt underbart. Min arma kropp lever på stress och tryck.

Hade jag kunnat få jobba mig uppåt i kedjan? Ja! Får de olika avdelningar anställa internt? Nej! Det är tydligen bra att ta in konsulter just nu, så vi som sliter inom företaget får vänta på bättre tider. Lite bitter? Jo, det kan man väl säga.

Torsdag, fredag blev lugna och mysiga. I torsdags blev det en liten vända in till stan, tanten fick shoppat en klänning och lite annat. Kvällen avslutades med lite myspys, en ganska bra dag faktiskt. Skönt att bara vara med tanten.

Fredagen var ännu lugnare, satt och dega mest hela dagen. Vi var iväg en vända och köpte pizza, tillbaka till lägenheten för lite mer myspys. På kvällen anslöt syster min och vi tittade på Guld Kompassen, okej film, kasst slut. Man kunde väl ändå fått en ordenlig avslutning på den, även det är gjort för en uppföljare.

I lördags skulle vi hem till morsan och farsan och grilla, pappa ville testa sin nya fina gasolgrill. Tanten tittade på runt på blocket på morgonen och hittade en barnvagn och en bil att titta på, Patrik tittade lite och hittade en bil att titta på. Så sagt och gjort iväg det bar, först en vända till Örgryta för att titta på en V70 -98. Inte mycket för oss. Efter det bar det av till Gråbo där vi tittade på barnvagn, den var fin sa vi och pröjsa 500kr och åkte vidare med barnvagn. Nu bar det av till Partille och titta på den andra bilen en V70 -98, den var fin sa vi. Testkörde den lite grann och körde ner den till en polare, som jobbar mekaniker på Bilia, inga större fel hittade han. Utgångspriset var 55 000:-, men en packning på 4-hjulsdriften behövs bytas kostar dryga 4500:- och lite andra små saker, de sänkte priset till 45 000:- men vi fick fundera lite. Ringde en 20 minuter senare och "bråkade" lite om priset. Jag sa att tanten inte ville betala mer än en 40-42, han sa 44 000:- Njaa, inte högre än 43000:- säger tanten. 43 500:- sa han då, frågade tanten och sa nej, tyvärr inte över 43 000:-. Det var tyst i några minuter och imorgon ska jag åka och hämta min V70 R AWD -98 för 43 000:-. Nej, jag är inte nöjd. ELLER HUR VAR DET NU!! :D :D. Pappa Patrik kan snart köra fort till BB!!!

Så nu får det snart läggas upp lite planer, men det skall kombineras med min lön, en älsklingen som pluggar och bebis på väg. Men till slut så, lite små pill ska det allt bli :). På önskelistan ligger:
* Nya fälgar (18", ev 19" beroende på hur mycket hundtävlingar och liknande det blir)
* Nytt sportsaufpuff (avgassystem)
* Ev. ny lack, iaf en förbättring. Inga allvarliga fel så det beror lite på hur mycket pengar det handlar om
* Klarglas
* XC70 grill
* Toning
mm
Så lite små grejer finns det, men det finns andra saker som måste prioriteras men man vet aldrig :)

Ja, så går man runt med ett fånigt flin på läpparna mest hela tiden. Älsklingen tittar på en ibland, lägger huvudet på snedden och bara skrattar åt mig. Tycker tydligen att jag är söt just nu, men hur kan man låta bli. Jag ska faktiskt få köra min egna V70 R :D, för 43 000:- :D :D :D.

Ja, det har varit en bra helg. Med lite tur så kanske jag får tummen ur och lägger upp bilder imorgn, men det lutar mot tisdag då det kan bli sent innan jag kommer hem imorgon :D.

Snart så, snart är den min min min. Kan inte längta mer. MIN! JA! TJOHO! WOHO! MIN! JA!

PS. Älskar dig frugan min, du och vårat barn som är på väg. Vi tre och min V70 R :D DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0