Bebisen (dagens andra uppdatering)

Är alla andra mer stressad än jag runt våran bebisen?
19 Maj -8 21:22
Alla frågor hela tiden hur det känns med barnet, vad ska man svara? Det känns bra, lite underligt men nu har man gått in i en fas där man bara väntar och vi vet alla hur roligt det är! Jag tycker det ska bli underbart roligt att bli farsa och det är jätte roligt att folk bryr sig om mig och mitt liv. Men samma fråga dag in och dag ut? Ja, känns det bra så, men man blir nästan lite apatisk i frågan.

Så nu tänkte jag att skulle skriva av mig lite snabbt och enkelt, enkelt iaf kanske.

Hur jag mår:
Jag mår bra, ingen nöd på mig. Tanten är det värre för, men det får ni vänta på att läsa.

Som de flesta vet vid det här laget så barnet inte planerat och jag var inte riktigt beredd på situationen (ett fint sätt att säga att jag var mer inställd på abort). Utav flera skäl, varav få behöver skrivas här; exempel: bara jag som jobbar, liten lägenhet. Ja, ni vet standard skälen.

Men efter diverse olika besök och diskussioner med Gud vet hur många människor så bestämde vi oss för att behålla barnet. Ångrar jag något nu? Nej, verkligen inte (dock är inte barnet ute ännu :D) Ser jag fram emot det? Enormt (är den färdig snart, är vi framme snart, kan den växa snabbare, är den färdig snart, är vi framme snart, osv, osv ,osv)

Dock måste jag påpeka en sak om en sida som har kommit att ligga oss nära om hjärtat; http://www.familjeliv.se/ Min kära sambos syster rekommenderade oss den innan vi hade bestämt oss och vi tog oss en titt. Jag läste och läste, sökte och sökte. Men hitta ingen som var i våran situationen. Alla pappor var bara överlyckliga små kräk (no offense). Va fan tänkte jag? Finns det inga "blivande-pappor-som-är-nere"? *skriv in diverse svär ord* Är jag ensam om min dåliga attityd, är jag dum i huvudet eller vad försigår?

Men nu sitter man här och känner likadant, nu är man en av "dem". Hur dum känner jag mig inte nu tror du? :)

Jaja, tillbaka till hur jag känner. Som sagt va, det enda jag kan göra är att toffla lite för tanten, vänta, vänta retas lite med Karateapan för att se vad man kan göra för att få h*n sparka :) Verkar vara rätt roligt att sparka pappa på örat när han har huvudet på magen :). Ja, jag är mest allmänt lycklig men fruktansvärt trött på att vänta :)

Visst är man spänd, nervös och orolig. Men det kommer och går och allt som oftast är man helt kusligt mysig i magen :) I like :), man är lite nykär helt enkelt =)

Hur tanten mår:
Trött, ont i ryggen, höfterna, sugen på diverse saker, lite mer ont i ryggen, en kropp som protesterar i allmänhet (alt. anpassar sig till jätte magen och en födsel :) ) Annars är det bra :) Hon är mest kärleks sjuk så fort man ser en bebis och verkar se söta bebis kläder och leksaker överallt. Dessutom har hon en del sjuka drömmer om diverse aliens som växer i hennes mage (varav en variant är en köttätande växt, fråga mig inte, jag tror inte jag vill veta själv)

Ja, hon är allmänt nykär i alla bebis saker och bebisar i allmänhet :)
-"En sån liten ska vi också ha" är en vanlig replik

Vad vi handlat:
En del kläder, ett babygym, barnvagn och ny bil. Ja, sen kommer det trilla in saker från både höger och vänster. Svärföräldrarna har köpt en hel drös med kläder och ska köpa spjälsängen. Min mamma och syster vill inte ge sina grejer till oss förrän barnet är född, oroliga för att jinxa barnet. Men det sista jag hörde från pappa var att vi inte behövde köpa någoting för kärringen och dottern hans spenderar alla hans pengar på bebis saker och sista jag kollade så betydde det att det ligger en hel del saker hemma hos dem.

Har vi allt vi behöver? Har man någonsin allt man behöver säger jag då :) Barnstol (eller "babyskydd" som det tydligen heter i butikerna nu för tiden :D) är väl det enda som är ett måste, men där ligger det lite lösa löften från nära och kära, så det får vi se vad som händer med.

Ja, sen är det standard saker som blöjor, flaskor, nappar m.m m.m m.m m.m m.m m.m m.m m.m. Men det tar vi lite längre fram, man kan inte ta allt på en gång

___________
Jag livet är ganska enkelt just nu, man har kommit in i ett rytm där man bara väntar. Tanten har inte fått några spel och världen är inte på väg att gå under, så jag har det bra. Hon är som vanligt fast med en rejäl öl-kagge :D.

Snart så, kan man andas ut och hålla den lille parveln i famnen. Då får vi se hur glad jag är efter 6 månader utan sömn, men just nu längtar jag mest :)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

underbar e du hjärtat *love*

2008-05-19 @ 21:34:48
URL: http://beccastina.blogg.se
Postat av: Sara

Gud va skön du är!=) Kul å få lite uppdat nu när man bor så långt ifrån! =) Familjeliv har jag också blivit torsk på, lite lätt å fastna där! =) Kram på er!

2008-05-21 @ 23:52:20
URL: http://sastbro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0