Semester, nej nu skojar du

Redan semester? Vad var det som hände
13 Juli -8 11:15
Herregud vad tiden springer iväg, det är redan semester. Nu har man 4 veckor lugn framför sig, kanske. Beror ju faktiskt lite grann på hur bebisen känner för att hantera min semester :). Planerat att komma om lite drygt 4 veckor så vi får väl se vad som händer.

Sista veckan gick rätt fort, produktion måndag-onsdag. Torsdag och fredag var valbart, antingen komba ut eller åka till jobbet och städa och fixa andra roliga saker. Själv är man för snål för att komba så jag åkte till jobbet som en sann Volvo arbetare :).

Älsklingen åkte upp till sina föräldrar i onsdags, då hon skulle passa hundarna fram till lördag då det skulle komma hem från en utställning i tvååker med valparna. Själv åkte jag upp i fredags efter jobbet.

Faktiskt skönt att vara en stund för sig själv, inget ont emot mitt hjärta. Men jag sover väldigt mycket bättre själv nu för tiden, förr kunde man sova igenom allt, nu vaknar jag bara hon vänder på sig. Så det var skönt att få sova ut ordentligt i två nätter iaf.

Det finns inga planer för semestern, vi får väl se vad som dyker upp. Det blir inga direkt långresor som dyker upp, så vi får ta en dag i taget. Besöka lite kompisar, åka iväg med farsan och köpa bilbarnstol, ta några vändor på stan, bara känna lugnet, ja vi får väl se vad som händer. Inga planer iaf, skönt det.

Fast som vanligt är det väl vädret som styr? Nej, tack säger jag. Hellre regn och på semester än fint väder och jobba. "Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" Lite kliché aktigt men det stämmer så väl :)

Själv är jag lite sugen på att gå på museum, utav någon konstig anledning. Men likaså där får vi väl se, mycket vi får se. Men vem bryr sig? DET ÄR SEMESTER!

Kommentarer
Postat av: Mimus

Grattis till sonen

2008-08-07 @ 14:25:05
URL: http://mimus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0