Rent lugn

Inte mycket nytt
4 Juli -8 11:36
Inte mycket att uppdatera om, det har varit väldigt lugnt de senaste veckorna. Är ledig idag då jag jobbade hela helgen som var, då jag var med och hjälpte till när vi takta ner på jobbet. Så lite små seg har man varit denna vecka, jobbade från måndags förra veckan till och med igår, dvs 11 dagar på rad. Lite mycket bidde det, iaf om ser till att jag hade jobbade från 06.30-21.30 i fredags, mellan 8-20 i lördags och 8-17 i söndags och sen vanligt arbete resten av vecka.

Men nu är det inte långt kvar till semestern, tre dagar nästa vecka (med produktion) sen fick vi kompa ut torsdag och fredag om vi ville, men jag var lite snål med komptimmarna så jag jobbar torsdag och halv fredag.

Fast semestern blir rätt lugn, sitta och vänta på bebis i 4 veckor men lite små en dags resor lär det väl bli och införskaffandet av en bilbarnstol så barnet kan komma hem från sjukuset också.

Så nu har livet glidit in en halv koma, jobba tills semestern och sen vänta vänta vänta. Händer inte mycket, iaf inte just nu. Nu handlar det mer om att vila upp kroppen och ta det lugnt.

Appropå ta det lugnt så var tantens tjejkompis på besök nu veckan och det var väldigt trevligt, skönt att komma hem, duscha sätta sig i soffan med en öl och vänta på att maten skulle bli färdig :). Väldigt gott med lövbiff, klyftpotatis med rotfrukter och championssås. Yum yum säger jag bara, och väldigt skönt att bara sitta och ta det lugnt.

Tanten mår bra iaf, det är det viktigaste just nu, hon har lite små ont i diverse kroppsdelar. Lite massage ibland och vilande i sängen brukar kunna hjälpa. Men så länge hon mår bra så mår jag bra, det mesta handlar ju faktiskt om henne just nu och jag mår bra om hon mår bra. Lite klischiaktigt, men det är faktiskt så det känns just nu.

Ja, det var inte mycket att skriva om men som sagt va. Det är ganska lugnt just nu, arbete och väntande är en ganska stor del av mitt privatliv just nu :)

Ha en trevlig helg allihopa och njut av solen, jag ska göra ett försök iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0