Stressig helg

Har jag blivit gammal eller har jag verkligen varit så oaktiv?
28 April -8 20:30
När man sitter och funderar över helgen känner man sig verkligen gammal, jag orkade inte ens tre aktiva dagar på rad.

Fredagen var arbete, direkt hem, duscha och byta om. In till stan, klippa sig och sen åka till Hard Rock för lite afterwork med jobbet, där tanten var med på grund av olika anledningar. Tyvärr var hon lite sjuk också så allt för roligt hade stackarn nog inte. Jag hade dock fullt upp med att bli alldeles för full, vilket jag inte insåg förrän vi satte oss i bilen på väg hem (kl 23:00 för övrigt). Sa hej till syrran sen var jag upptagen med att sitta och tänka "inte spy, inte långt kvar, inte spy, inte långt kvar...". Vilket jag gjorde när jag kom hem, två gånger dessutom. Ja, det kändes väl lyckat... inte i efterhand iaf.

Vakna på lördag morgon och konstatera att jag inte skall dricka på ett tag... eller hur. Tänkte att det var lika bra att ta det lugnt eftersom man skulle på 50 års fest hos morsan och farsan senare på kvällen men av någon anledning skulle tanten min skulle kolla sin bank, och konstatera att hon hade fått sina CSN pengar. Japp, då var det dags för en runda till stan, tjoho tänkte jag. Men tänkte att det kan jag väl allt bjuda på när hon så vänligt hanterade mig kvällen innan. Det hela slutade med att jag åkte till morsan och farsan med nya skor och Mario Kart Wii (som förövrigt är förbannat roligt) och tanten kom hem med ny skolväska (en "börja-skola-present" som kom lite sent, ja ibland behövs det till och med dåliga ursäkter för att köpa saker till tanten min).

Sagt och gjort hem till morsan och farsan och gratta gam gubben. Ingen öl för min del, jag var fortfarande lite små bakis. Farsan fick en klocka utav mig och tanten, och en gasol grill från resten av familj, släkt och vänner. Morsan tyckte att de skulle vänta med hop monteringen, men redan där insåg jag att det itne skulle fungera. Så som den manliga man, man är tog man tag i det hela och skruva ihop den och så fort man var färdig var öl suget tillbaka och bakruset kändes extremt långt borta.

Ja, sen fylldes det bara på med folk allt eftersom och ölen slutade inte flöda. Dyng rak blev jag aldrig, men nykter? njaa... inte direkt :).

Söndag morgon vaknar man pigg och glad några timmar före tanten och bara tänker "ahhh vila". Mhmmm...? Säkert. Efter drygt 1,5 timme vaknar tanten och kommer ut springandes och skrikandes, Vi ska till stan! Ja, tänkte jag. Nu lever du inte länge till kärring min. Men vem kan neka en gravid kvinna som kommer halv naken ut i vardagsrummet? Jaa, jag är iaf inte man nog för det. Sagt och gjort, bara att göra sig i ordning och åka in till stan och träffa hennes gymnasiekompis och hennes pojkvän. Det hela slutade som en mysig dag på stan, men lite god mat och avslutades men en liten mysig promenad genom staden med älsklingen min. Inga klagomål där inte :)

Nu är man ledig en vecka, eller ja. Fabriken är stängd i en vecka, men i och med att jag verkar ha någon sjuk måste jobba känsla så jobbar jag måndag, tisdag och onsdag. Det ger komp och pengar, så man ha råd att köpa babysaker och får möjligheten att vara hemma med bebisen. Men jag vet att tanten min inte är så överförtjust i det och jag hade hellre varit hemma med henne. Men vi får fyra dagar tillsammans denna vecka och jag får möjligheten att vara hemma mer med barnet.

Nej, dags att lägga ner. Uppdatera oftare kanske, ja, jag vet älskling. Men nu blev det som vanligt igen, får väl försöka iaf.


Kommentarer
Postat av: Sara

Hello!=) Nu är du lagd i mina favoriter! Så nu är det bäst för dig att du börjar att blogga lite mera!=) Kram!

2008-05-03 @ 12:05:42
URL: http://sastbro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0